Ewa Braun [1996] – Esion [CD]

Druga płyta Ewci – wreszcie się wyprzedała na Serpencie, więc wrzucam (w sklepie NNNW dalej jest, ale powiedzmy że nie sprawdziłem).
Przełomowa płyta dla tzw. polskiej sceny (HC/Punk). Jakoś tak od niej począwszy można już było po prostu grać muzykę. A że IMO był to efekt dojrzewania ludzi zaangażowanych w tę Scenę a nie akurat tej płyty czy zespołu, to inna kwestia…
We wkładce jeszcze 100 tys. pozdrowień dla załogantów z Polski i zagranicy. Na następnych płytach będą już dużo bardziej minimalistyczne. Gdybym był dziennikarzem muzycznym, uznałbym to za przejaw ewolucji od modernistycznego zaangażowania ideologicznego do post-modernistycznego zaangażowania nieideologicznego. Or sth.
Ale że:
– nie jestem (np. dalej nie wiem co to „koledżowy rok”),
– sam zespół dokonywał dekonstrukcji przypisywanej mu ewolucyjnej deideologizacji (m. in. jedyny bodaj wywiad w Brumie),
– liczy się muzyka / teksty a nie ich interpretacja dokonywana przez różnych mądrali (pierdolenie typu: „pierwszy utwór nasuwa skojarzenia z późnym Slint, a piąty z wczesnym Tortoise”),
To proponuję po prostu tego posłuchać.

BTW, zeskanowałem tylko przód i tył „okładki”, bo cała wkładka jest tak duża, że potrzebny byłby skaner A3 co najmniej. Deal with it.

Jakby kto nie wiedział – w zeszłym roku wyszła reedycja Love Peace Noise, więc można spróbować wyrwać niez(al z)najomą, eksponując tenże pionerski materiał na półce, najlepiej od razu jako MC, CD i LP. 🙂



Links removed, you can buy this album on Bandcamp (CD / MC):

https://nnnw.bandcamp.com/album/esion

11 Responses to Ewa Braun [1996] – Esion [CD]

  1. pirotyt says:

    Bardzo drogi memu sercu album, znalazłby się wśród tych do zabrania na bezludną wyspę, gdyby na wyspie był prąd i odtwarzacz… „Ucieczka” jako dzwonek w komórce przy Tej Jedynej …

  2. no jak, koledżowy rock – przecież to rock grany przez koledżów. wtedy koledżowaliśmy się, bylismy koledżami, więc i koledżowy ten nasz rock. później się rozjechaliśmy po kraju i już się tak nie koledżowaliśmy jak dawniej.

    będę niedługo w Twoich stronach, wpadnij jak możesz.

  3. anon says:

    Czuję się oficjalnie zaproszony. Może akurat nie zapiję – chociaż biorąc pod uwagę aktualny klimat (również intelektualny), może być problem.

  4. Paulina says:

    Jeden z moich ukochanych albumów… Ciary nieustające od lat. Skorzystałam z wersji FLAC, ale przerywa mi na „Samochodem i domem…” – coś się źle ściągnęło czy w pliku źródłowym jest wada?

  5. anon says:

    Sprawdź, czy .rar ma faktycznie 448 mb. Jeśli nie, ściągnij ponownie.
    U mnie jest wszystko OK, właśnie sprawdziłem.

  6. Paulina says:

    Ma 448 mb, ale i tak ściągnęłam ponownie – niestety jest to samo. Dokładnie w 3:37 na kawałku „Samochodem i domem…” są jakieś przeskoki przez parę sekund. I to w obu wersjach – tej FLACowej, i tej „stratnej” 😦
    Tak przy okazji – dzięki, że udostępniasz takie albumy. Ja ogólnie staram się wszystko mieć na oryginałach, ale sporo z tych płyt jest zwyczajnie nie do dostania. „Esion” akurat już do mnie idzie, ale „Sea Sea” czy „Stereo” nigdzie nie widziałam. Miałam kiedyś, ale to było jeszcze w czasach kaset 😉

  7. anon says:

    Faktycznie ten track jest zwalony. 😦
    Wrzucę re-rip tak do 2 tygodni – nie mam tej płyty obecnie pod ręką.
    Mam jedynie stary rip w bitrate 128 – ten jest dobry.

  8. Paulina says:

    Ok, jakbyś pamiętał, będę bardzo wdzięczna 🙂 Jak mówię, czekam na oryginał tej płyty, ale zobaczymy, czy dotrze (z allegro różnie bywa), więc póki co posiłkuję się tym, co Ty zamieściłeś.

  9. anon says:

    Tutaj link do wesji 128, jakby co:
    https://www.mediafire.com/?z74ly2ya4y7dejt

  10. Paulina says:

    Dziękuję! 🙂

  11. anon says:

    No, wreszcie wrzuciłem re-rip. Tym razem wszystko jest chyba OK, przesłuchałem całość 2 razy.

Skomentuj

